بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

انجمن خیریه امید ارومیه

بیماری های عفونی

بیماری های عفونی توسط میکرو ارگانیسم های بیماری زا مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل ها یا قارچ ها ایجاد می شوند؛ این بیماری ها می توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم از یک فرد به فرد دیگر انتقال یابند. این بیماری ها را می توان در سه گروه دسته بندی کرد: 

۱) بیماری هایی که باعث مرگ و میر بالایی می شوند

۲) بیماری هایی که بر جمعیت یک منطقه بار سنگین معلولیت را تحمیل می کنند 

۳) بیماری هایی که به دلیل ماهیت سریع و غیر منتظره گسترش آنها می توانند پیامدهای جدی جهانی داشته باشند.

سپسیس
سپسیس

سپسیس، نام بالینی مسمومیت خونی توسط باکتری ها است. این شدیدترین واکنش بدن به عفونت است. سپسیس یک اورژانس پزشکی محسوب می شود و نیاز به درمان پزشکی فوری دارد. بدون درمان، سپسیس می تواند به سرعت منجر به آسیب بافتی، نارسایی اندام و مرگ شود.

وبا
وبا

وبا یک عفونت اسهال حاد است که به دلیل مصرف غذا یا آب آلوده به باکتری «ویبریو کُلر» ایجاد می شود. وبا همچنان یک تهدید جهانی برای سلامت عمومی محسوب می شو و یکی از شاخص های نابرابری و عدم توسعه اجتماعی است.

تب کریمه کنگو
تب کریمه کنگو

تب خونریزی کریمه-کنگو (CCHF) یک بیماری گسترده است که توسط یک ویروس منتقل شده از کنه ایجاد می شود. این بیماری، با میزان مرگ و میر ۱۰ تا ۴۰ درصد، می تواند منجر به شیوع شدید تب خونریزی ویروسی شود.

پان سیتوپنی
پان سیتوپنی

پانسیتوپنی به معنی داشتن سطوح پایین گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها است. ممکن است علائم مرتبط با سطوح پایین هر نوع را تجربه کنید، از جمله کم خونی (گلبول های قرمز پایین)، افزایش خطر عفونت (گلبول های سفید پایین) و کبودی یا خونریزی بیش از حد (پلاکت های پایین) باشد.

تب مالت
تب مالت

تب مالت یک بیماری باکتریایی است که توسط گونه های مختلف باکتری بروسلا ایجاد می شود و عمدتاً گاو ،خوک، بز، گوسفند و سگ را آلوده می کند. انسان ها به طور کلی از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده(با خوردن یا نوشیدن محصولات حیوانی آلوده یا با استنشاق مواد موجود در هوا) به این بیماری مبتلا می شوند.

آبله میمونی
آبله میمونی

آبله (monkeypox) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود. این بیماری می تواند باعث بروز راش های دردناک، بزرگ شدن غدد لنفاوی و تب شود. اکثر مردم به طور کامل بهبود می یابند، اما برخی افراد بصورت وخیم بیمار می شوند.