بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

انجمن خیریه امید ارومیه

نفرولوژی

نفرولوژی یکی از تخصص های پزشکی داخلی است که بر تشخیص و درمان بیماری های کلیه تمرکز دارد. از آنجا که کلیه عملکردهای حیاتی زیادی را انجام می دهد، نفرولوژیست ها تخصص خود را در اختلالات اولیه کلیه حفظ می کنند، اما همچنین مدیریت پیامدهای سیستمیک اختلال عملکرد کلیه مانند دیابت و بیماری های خود ایمنی و بیماری های سیستمیک که در نتیجه بیماری کلیوی مانند استئودستروفی کلیوی و فشار خون بالا رخ می دهد را نیز حفظ می کنند. روش های درمانی که یک متخصص کلیه می تواند انجام دهد شامل بیوپسی کلیه بومی و پیوند، قرار دادن دسترسی برای دیالیز (خطوط دسترسی موقت عروقی، خطوط دسترسی عروقی تونل شده، خطوط دسترسی به دیالیز صفاقی)، مدیریت فیستول (فیستولوگرام و پلاستیک آنژیوگرافی یا جراحی) و بیوپسی استخوان است.

عفونت کلیوی
عفونت کلیوی

عفونت کلیه معمولا زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها (اغلب نوعی به نام e. coli) وارد مجاری ادراری می شوند که ادرار را از بدن خارج می کند. باکتری ها به مثانه می رسند و باعث سیستیتیس می شوند و سپس به کلیه ها می رسند. باکتری های e. coli معمولا در روده زندگی می کنند، جایی که هیچ آسیبی نمی رسانند.

بیشتر بخوانید
بیماری مزمن کلیوی
بیماری مزمن کلیوی

بیماری مزمن کلیوی شرایطی است که در آن کلیه ها آسیب دیده اند و نمی توانند خون را به خوبی که باید فیلتر کنند. به همین دلیل، مایعات اضافی و آلودگی های خون در بدن باقی می مانند و ممکن است باعث مشکلات سلامتی دیگری مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی شوند.

بیشتر بخوانید
نارسایی کلیوی
نارسایی کلیوی

نارسایی کلیه به این معنی است که یکی یا هر دو کلیه بیمار دیگر به تنهایی به خوبی کار نمی کنند. نارسایی کلیه گاهی موقتی است و به سرعت (حاد) ایجاد می شود. در موارد دیگر این یک بیماری مزمن (طولانی مدت) است که به آرامی بدتر می شود. نارسایی کلیه شدیدترین مرحله بیماری کلیه است.

بیشتر بخوانید