بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید

انجمن خیریه امید ارومیه

شکستگی استخوان

شکستگی استخوان به صورت جزئی یا کامل است. وقتی شکستگی استخوان رخ می دهد، به دو صورت طبقه بندی می شود:
۱) شکستگی باز که شکستگی مرکب نیز نامیده می شود: استخوان از طریق پوست نفوذ می کند و می تواند دیده شود، یا یک زخم عمیق استخوان را از طریق پوست نشان می دهد. ۲) شکستگی بسته که شکستگی ساده نیز نامیده می شود؛ در این شکستگی، استخوان شکسته است اما پوست سالم است.

Image
Image

تعویض مفصل لگن

تعویض مفصل لگن یک نوع جراحی رایج است که در آن مفصل ران آسیب دیده با مفصل مصنوعی (ایمپلنت) جایگزین می شود. عمل جایگزینی مفصل لگن در بزرگسالان و در هر سنی قابل انجام است، با این حال این عمل غالباً برای افراد بین ۶۰  تا ۸۰ سال انجام می شود. مفصل لگن مصنوعی مدرن به مدت حداقل ۱۵ سال دوام می آورد. بیشتر افرادی که این عمل را انجتم داده اند کاهش قابل توجهی در درد و بهبود در محدوده حرکتی خود دارند.

تعويض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو شامل تعویض قطعات آسیب دیده مفصل زانو با قطعات فلزی یا پلاستیکی است. این عمل بیشتر برای درمان درد و سفتی مفصل زانو ناشی از آرتروز استفاده می شود. بسته به آسیب زانو، می توان از این عمل برای جایگزینی کامل مفصل زانو یا قسمتی از آن (تعویض جزئی زانو) استفاده کرد. زانوی تعویض شده می تواند ۲۰ سال یا بیشتر دوام بیاورد و می تواند به طور قابل توجهی زندگی روزمره افراد مبتلا به درد زانو را بهبود بخشد.

Image